Το e-steki είναι μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές διαδικτυακές κοινότητες με 82,505 εγγεγραμμένα μέλη και 2,836,566 μηνύματα σε 81,152 θέματα. Αυτή τη στιγμή μαζί με εσάς απολαμβάνουν το e-steki άλλα 475 άτομα.

Καλώς ήρθατε στο iSchool.

Εγγραφή Βοήθεια
Τελευταία
Τελευταία
[Case study] Γιατί διαφωνούν οι Οικονομολόγοι
στην κατηγορία "Αρχές Οικονομικής Θεωρίας" από "Γεώργιος Αναστόπουλος"
[Άσκηση]Ευθύγραμμη Καμπύλη Παραγωγικών Δυνατοτήτων
στην κατηγορία "Αρχές Οικονομικής Θεωρίας" από "Γεώργιος Αναστόπουλος"
[Άσκηση] Κόστος Ευκαιρίας και Θυσία
στην κατηγορία "Αρχές Οικονομικής Θεωρίας" από "Γεώργιος Αναστόπουλος"
[Άσκηση] Κόστος Ευκαιρίας
στην κατηγορία "Αρχές Οικονομικής Θεωρίας" από "Γεώργιος Αναστόπουλος"
[Άσκηση] Η επιχείρηση
στην κατηγορία "Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων" από "Γεώργιος Αναστόπουλος"
[Αρχαία] [Θεωρία] Σύμπτυξη δευτερευουσών προτάσεων
στην κατηγορία "Λύκειο" από "Νικόλαος Γιαννακής"
[Έκθεση] Οι αντιφατικές όψεις της Ελλάδος
στην κατηγορία "Νεοελληνική Γλώσσα" από "Νεφέλη Μπιτζανάκη"
[Θεωρία] Ανάλυση μετοχών σε δευτερεύουσα πρόταση
στην κατηγορία "Αρχαία Κατεύθυνσης" από "Νικόλαος Γιαννακής"
[Άσκηση] Ανάλυση μετοχών
στην κατηγορία "Αρχαία Κατεύθυνσης" από "Νικόλαος Γιαννακής"
Θέματα + Λύσεις ''Θαλής'' - Όλες οι Τάξεις 2013
στην κατηγορία "Θαλής" από "Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία"
Τα πιο δημοφιλή
Τα πιο δημοφιλή
Γλώσσα-Χρόνοι-Κανόνες-Ρήματα
στην κατηγορία "Αρχαία" από "andrikoc13"
Προαπαιτούμενες γνώσεις
στην κατηγορία "Μαθηματικά Κατεύθυνσης" από "Τσεκούρας Α. Διαμαντής"
Ξενοφών Ελληνικά Σημειώσεις
στην κατηγορία "Αρχαία" από "Ο. ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙΝΟΥ"
Ορισμοί Ιστορίας Flashcards
στην κατηγορία "Ιστορία Κατεύθυνσης" από "RainbowEU"
Η Βιβλιοθήκη
Καλώς ήλθατε στη Βιβλιοθήκη του iSchool.gr!

Στον τομέα αυτό θα βρείτε ένα μεγάλο πλήθος εκπαιδευτικού υλικού για όλες τις σχολικές τάξεις υπό τη μορφή κειμένου ενώ παράλληλα σας δίνεται και η δυνατότητα να κατεβάσετε το υλικό σε μορφή αρχείου!

Σε περίπτωση που θέλετε να κατεβάσετε κάποιο αρχείο στον υπολογιστή σας, βεβαιωθείτε ότι έχετε εγκατεστημένα τα παρακάτω προγράμματα:
-Acrobat Reader
-WinRAR Archiver


Καλή Περιήγηση!



  
Περιήγηση στη Βιβλιοθήκη
~ Κατηγορίες ~ Αναζήτηση ~ Προσθήκη ~
Για να κατεβάσετε το αρχείο πιέστε το Βιβλίο...
Τίτλος: Όνειρο στο Κύμα - Διαγώνισμα Download
Μέγεθος αρχείου: 167,0 KB
Συγγραφέας/Επιμέλεια: ΑΝΔΡΕΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Αποστολέας: χριστινούλα
Ημερομηνία: 08-12-09
Εμφανίσεις: 32
Περιεχόμενο
Νεοελληνική Λογοτεχνία Θεωρητικής Κατεύθυνσης
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ανδρέου Χριστίνα


3ο Επαναληπτικό διαγώνισμα: «Όνειρο στο κύμα», Αλ. Παπαδιαμάντης

(1)α. Το « Όνειρο στο κύμα» θωρείται ηθογραφικό διήγημα που πλησιάζει όμως την ψυχογραφία. Να εντοπίσετε ψυχογραφικά στοιχεία στο απόσπασμα. (Μονάδες 10)
β. Στο διήγημα υπάρχει ταύτιση συγγραφέα και αφηγητή; Να σχολιάσετε την μεταξύ τους σχέση με συγκεκριμένα στοιχεία από το κείμενο. (Μονάδες 15)

(2)α. Ποιες γλωσσικές επιλογές του Παπαδιαμάντη επισημαίνετε στο απόσπασμα; Να τις σχολιάσετε. (Μονάδες 10)
β. Να καταγράψετε τέσσερις (4) αφηγηματικές τεχνικές που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας στο συγκεκριμένο απόσπασμα.
(Μονάδες 10)

(3)α. Ποια είναι η άποψη του αφηγητή για την κοσμική μόρφωση; Να στηρίξετε την απάντησή σας με αναφορές από το κείμενο.
(Μονάδες 10)
β. «Επί πόσον ακόμη θα το ενθυμούμαι εκείνο το αβρόν, το απαλόν σώμα της αγνής κόρης, το οποίον ησθάνθην ποτέ επάνω μου επʼ ολίγα λεπτά της άλλως ανωφελούς ζωής μου! Ήτον όνειρο, πλάνη, γοητεία.[…]»
Με βάση το προηγούμενο απόσπασμα, αλλά και το υπόλοιπο, να αναδείξετε εκτενώς την αξία - σημασία που είχε το εφηβικό εκείνο περιστατικό στην ψυχή του αφηγητή.
(Μονάδες 10)
γ. Το έργο τελειώνει με την αναφώνηση: «Ω! ας ήμην ακόμη βοσκός εις τα όρη…»: Ποια ψυχολογική κατάσταση του αφηγητή δηλώνεται και ποια ερμηνεία του έργου σας υποβάλλει;
(Μονάδες 15)
(4)Παράλληλο λογοτεχνικό κείμενο: Οδυσσέας Ελύτης «Το παράπονο»

Εδώ στου δρόμου τα μισά
έφτασε η ώρα να το πώ
Άλλα είνʼ εκείνα που αγαπώ
γιʼ αλλού γιʼ αλλού ξεκίνησα


Στʼ αληθινά στα ψεύτικα
το λέω και τʼ ομολογώ
Σαν να ʽμουν άλλος κι όχι εγώ
μες στη ζωή πορεύτηκα
Όσο κι αν κανείς προσέχει
όσο κι αν τα κυνηγά
Πάντα πάντα θα ʽναι αργά
δεύτερη ζωή δεν έχει.

Αφού διαβάσετε τα δυο προς σύγκριση κείμενα, ποιες ομοιότητες εντοπίζετε ανάμεσά τους; Ποιο είναι το κοινό θέμα τους; Να τα παρουσιάσετε αναλυτικά με συγκεκριμένες αναφορές.
(Μονάδες 20)


Καλή επιτυχία!!!
Σε περίπτωση που μέσω του παρόντος κείμενου της ιστοσελίδας μας θίγουμε πνευματικά δικαιώματα, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.