Το e-steki είναι μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές διαδικτυακές κοινότητες με 81,899 εγγεγραμμένα μέλη και 2,804,215 μηνύματα σε 79,483 θέματα. Αυτή τη στιγμή μαζί με εσάς απολαμβάνουν το e-steki άλλα 848 άτομα.

Καλώς ήρθατε στο iSchool.

Εγγραφή Βοήθεια
Τελευταία
Τελευταία
[Άσκηση] Ρίζες πολυωνύμου
στην κατηγορία "Άλγεβρα Γενικής" από "Σπύρος Δημησιάνος (e-learn4u.gr)"
[Άσκηση] Παράγοντες πολυωνύμου
στην κατηγορία "Άλγεβρα Γενικής" από "Σπύρος Δημησιάνος (e-learn4u.gr)"
[Άσκηση] Πιθανότητες
στην κατηγορία "Άλγεβρα" από "Σπύρος Δημησιάνος (e-learn4u.gr)"
[Άσκηση] Πιθανότητες & Ανίσωση
στην κατηγορία "Άλγεβρα" από "Σπύρος Δημησιάνος (e-learn4u.gr)"
[Θεωρία] Αριστοτέλης Πολιτικά – Ενότητα 11
στην κατηγορία "Αρχαία Κατεύθυνσης" από "Χριστίνα Ζώη (e-learn4u.gr)"
[Θεωρία] Μεθοδολογία στο Κανόνα De L' Hospital
στην κατηγορία "Μαθηματικά Κατεύθυνσης" από "Κώστας Πάλλης (e-learn4u.gr)"
[Άσκηση] Επαναληπτική άσκηση
στην κατηγορία "Μαθηματικά Κατεύθυνσης" από "Κώστας Πάλλης (e-learn4u.gr)"
[Άσκηση] Παραγοντοποίηση – Εξισώσεις
στην κατηγορία "Μαθηματικά" από "Σπύρος Δημησιάνος (e-learn4u.gr)"
[Άσκηση] Επαγωγική τάση και Διατήρηση Ενέργειας
στην κατηγορία "Φυσική Κατεύθυνσης" από "Πουλημένος Σπύρος (e-learn4u.gr)"
[Άσκηση] Συνδυαστική άσκηση
στην κατηγορία "Μαθηματικά" από "Σπύρος Δημησιάνος (e-learn4u.gr)"
Τα πιο δημοφιλή
Τα πιο δημοφιλή
Γλώσσα-Χρόνοι-Κανόνες-Ρήματα
στην κατηγορία "Αρχαία" από "andrikoc13"
Η Θεωρία
στην κατηγορία "ΑΟΔΕ" από "Archimides"
Ξενοφών Ελληνικά Σημειώσεις
στην κατηγορία "Αρχαία" από "Ο. ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙΝΟΥ"
Ορισμοί Ιστορίας Flashcards
στην κατηγορία "Ιστορία Κατεύθυνσης" από "RainbowEU"
Η Βιβλιοθήκη
Καλώς ήλθατε στη Βιβλιοθήκη του iSchool.gr!

Στον τομέα αυτό θα βρείτε ένα μεγάλο πλήθος εκπαιδευτικού υλικού για όλες τις σχολικές τάξεις υπό τη μορφή κειμένου ενώ παράλληλα σας δίνεται και η δυνατότητα να κατεβάσετε το υλικό σε μορφή αρχείου!

Σε περίπτωση που θέλετε να κατεβάσετε κάποιο αρχείο στον υπολογιστή σας, βεβαιωθείτε ότι έχετε εγκατεστημένα τα παρακάτω προγράμματα:
-Acrobat Reader
-WinRAR Archiver


Καλή Περιήγηση!



  
Περιήγηση στη Βιβλιοθήκη
~ Κατηγορίες ~ Αναζήτηση ~ Προσθήκη ~
Για να κατεβάσετε το αρχείο πιέστε το Βιβλίο...
Τίτλος: Όνειρο στο Κύμα - Διαγώνισμα Download
Μέγεθος αρχείου: 167,0 KB
Συγγραφέας/Επιμέλεια: ΑΝΔΡΕΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Αποστολέας: χριστινούλα
Ημερομηνία: 08-12-09
Εμφανίσεις: 29
Περιεχόμενο
Νεοελληνική Λογοτεχνία Θεωρητικής Κατεύθυνσης
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ανδρέου Χριστίνα


3ο Επαναληπτικό διαγώνισμα: «Όνειρο στο κύμα», Αλ. Παπαδιαμάντης

(1)α. Το « Όνειρο στο κύμα» θωρείται ηθογραφικό διήγημα που πλησιάζει όμως την ψυχογραφία. Να εντοπίσετε ψυχογραφικά στοιχεία στο απόσπασμα. (Μονάδες 10)
β. Στο διήγημα υπάρχει ταύτιση συγγραφέα και αφηγητή; Να σχολιάσετε την μεταξύ τους σχέση με συγκεκριμένα στοιχεία από το κείμενο. (Μονάδες 15)

(2)α. Ποιες γλωσσικές επιλογές του Παπαδιαμάντη επισημαίνετε στο απόσπασμα; Να τις σχολιάσετε. (Μονάδες 10)
β. Να καταγράψετε τέσσερις (4) αφηγηματικές τεχνικές που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας στο συγκεκριμένο απόσπασμα.
(Μονάδες 10)

(3)α. Ποια είναι η άποψη του αφηγητή για την κοσμική μόρφωση; Να στηρίξετε την απάντησή σας με αναφορές από το κείμενο.
(Μονάδες 10)
β. «Επί πόσον ακόμη θα το ενθυμούμαι εκείνο το αβρόν, το απαλόν σώμα της αγνής κόρης, το οποίον ησθάνθην ποτέ επάνω μου επʼ ολίγα λεπτά της άλλως ανωφελούς ζωής μου! Ήτον όνειρο, πλάνη, γοητεία.[…]»
Με βάση το προηγούμενο απόσπασμα, αλλά και το υπόλοιπο, να αναδείξετε εκτενώς την αξία - σημασία που είχε το εφηβικό εκείνο περιστατικό στην ψυχή του αφηγητή.
(Μονάδες 10)
γ. Το έργο τελειώνει με την αναφώνηση: «Ω! ας ήμην ακόμη βοσκός εις τα όρη…»: Ποια ψυχολογική κατάσταση του αφηγητή δηλώνεται και ποια ερμηνεία του έργου σας υποβάλλει;
(Μονάδες 15)
(4)Παράλληλο λογοτεχνικό κείμενο: Οδυσσέας Ελύτης «Το παράπονο»

Εδώ στου δρόμου τα μισά
έφτασε η ώρα να το πώ
Άλλα είνʼ εκείνα που αγαπώ
γιʼ αλλού γιʼ αλλού ξεκίνησα


Στʼ αληθινά στα ψεύτικα
το λέω και τʼ ομολογώ
Σαν να ʽμουν άλλος κι όχι εγώ
μες στη ζωή πορεύτηκα
Όσο κι αν κανείς προσέχει
όσο κι αν τα κυνηγά
Πάντα πάντα θα ʽναι αργά
δεύτερη ζωή δεν έχει.

Αφού διαβάσετε τα δυο προς σύγκριση κείμενα, ποιες ομοιότητες εντοπίζετε ανάμεσά τους; Ποιο είναι το κοινό θέμα τους; Να τα παρουσιάσετε αναλυτικά με συγκεκριμένες αναφορές.
(Μονάδες 20)


Καλή επιτυχία!!!
Σε περίπτωση που μέσω του παρόντος κείμενου της ιστοσελίδας μας θίγουμε πνευματικά δικαιώματα, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.